czwartek, 26 stycznia 2012

Trzeci etap przygotowań




Spotkania prowadzi 
o. Marek Barczewski SP  
W środy o godz. 17
oraz w czwartki o godz. 17 i 18.







Niezbędne dokumenty, które musisz przedstawić przed przystąpieniem do sakramentu bierzmowania:

1.   Skrócony odpis aktu chrztu - Świadectwo Chrztu (jeśli chrzest miał miejsce w naszej parafii to wystarczy mi to zgłosić podając jednocześnie datę chrztu).

2.   Biografia wybranego świętego patrona, którego imię kandydat pragnie przyjąć podczas liturgii sakramentu. Należy uzasadnić swój wybór odwołując się do cech charakteru i historii życia patrona. Kandydat odpowiada w czym może naśladować świętego patrona. Biografia powinna spełniać następujące kryteria: pisana ręcznie - min. 2 strony w formacie A4.

3.   Świadectwo Świadka Kandydata do Bierzmowania (takie zaświadczenie wydaje proboszcz parafii na terenie, której mieszka wybrana osoba - świadek).

4.   Własnoręcznie napisana prośba do Biskupa o udzielenie sakramentu bierzmowania. Przykładowy wzór PROŚBY



Świadek Bierzmowania musi spełniać warunki określane prawem kościelnym:

Jest katolikiem, bierzmowanym, ukończył szesnaście lat, prowadzi życie zgodne z wiarą i odpowiadające funkcji, jaką ma pełnić. Nie jest ojcem lub matką przyjmującego chrzest. Jest wolny od jakiejkolwiek kary kanonicznej. Wypada, aby świadkiem był ktoś z chrzestnych bierzmowanego.





Uroczystość Bierzmowania odbędzie się 
9 maja 2014 roku 
o godz. 18 w kościele parafialnym. Szafarzem Sakramentu Bierzmowania będzie bp Grzegorz Ryś.



Już dziś w naszych modlitwach polecajmy to wydarzenie Duchowi Świętemu, prosząc Go o łaskę dobrego przygotowania oraz dar otwartego serca na Jego poruszenia.

Duchu Święty, Boski Duchu światła i miłości, Tobie poświęcam mój rozum, serce, wolę i całą moją istotę, teraz i na zawsze. Spraw, aby mój rozum był zawsze posłuszny Twoim natchnieniom i by odkrywał Twoją obecność w Kościele, który Ty nieomylnie prowadzisz. Niech moje serce zawsze płonie miłością Boga i bliźniego, a moja wola niech będzie zgodna z wolą Bożą, aby całe moje życie mogło stać się wiernym naśladowaniem życia i cnót naszego Pana i Zbawcy Jezusa Chrystusa, któremu niech będzie cześć i chwała wraz z Ojcem i Tobą na wieki. Amen.

Módlmy się:

Duchu Święty, który napełniasz okrąg ziemi i przenikasz tajniki naszych serc, odnów mnie swą ożywczą łaską i spraw, abym był wiernym świadkiem Twojej prawdy. Ty, który mieszkasz w nas, aby wspomagać naszą słabość, ześlij ogień Twej Bożej mocy, aby oczyścił nas, umocnił i obudził tęsknotę za nową ziemią i nowym niebem. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Przemień moje wewnętrzne napięcie w święte odprężenie. 
Przemień mój niepokój w kojącą ciszę. 
Przemień moje zatroskanie w spokojną ufność. 
Przemień mój lęk w nieugiętą wiarę. 
Przemień moją gorycz w słodycz Twej łaski. 
Przemień mrok mojego serca w delikatne światło. 
Przemień moją obojętność w serdeczną życzliwość. 
Przemień moją noc w Twoje światło. 
Przemień zimę mojej duszy w Twoją wiosnę. 
Wyprostuj moje krzywe drogi, wypełnij moją pustkę. 
Oczyść mnie z pychy, pogłębiaj moją pokorę. 
Rozpal we mnie miłość, uporządkuj moją zmysłowość. 
Spraw, abym widział siebie, jak Ty mnie widzisz. 
Abyśmy mogli poznać Ciebie, jak to obiecałeś. 
I byli szczęśliwi według Twego słowa: 
Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.



15.03.2013 – VIII Ogólnopolska Pielgrzymka Środowisk Pijarskich Klas Trzecich Gimnazjum do Sanktuarium Matki Bożej Wychowawczyni Młodzieży w Warszawie


13 komentarzy:

  1. Gdzie można znaleźć przykładowy wzór podania do biskupa?

    OdpowiedzUsuń
  2. Najedź kursorem w pkt. 4 na "Przykładowy wzór PROŚBY".
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, rzeczywiście coś nie działało. Teraz jest już OK :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O której godzinie są misje w Kościele w przyszłym tygodniu?

    OdpowiedzUsuń
  5. W niedzielę o 10 lub 19.
    W poniedziałek i wtorek 0 19:15

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jest jeszcze jakiś termin zdawania na bieżmie w klasie 3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli chodzi Ci o zdawanie części teoretycznej - to właśnie się odbywa.
    Jeżeli nie zapisałeś się jeszcze i nie uczęszczałeś w roku szkolnym 2012/13 na spotkania - to w tym roku nie ma już takiego terminu ):

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy są próby do bierzmowania?

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza próba odbędzie się w sobotę 6.04 o g. 15.30 w kościele.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy świadek bierzmowania musi dostarczać jakieś "papiery"?

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak. Zaświadczenie od swojego proboszcza.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy takie zaświadczenie jest konieczne? Co jeśli świadek nie może uzyskać takiego zaświadczenia/ np. daleko mieszka/?
    2. Co wykonuje świadek przed/na bierzmowaniu?

    OdpowiedzUsuń